¿Qué oraciones contienen pronombres relativos?

Hay más de una respuesta correcta. Elige todas las opciones correctas.
MULTIPLE ANSWERS
El sol es una fuente de energía del que no hemos sacado todo su potencial.
Estos molinos tienen que mejorar su rendimiento, el cual es insuficiente todavía.
Lo triste es que el medioambiente sigue teniendo los mismos problemas.
El instalador nos aseguró que vendría mañana con los nuevos paneles solares.
Lo que es increíble es como convierten elementos de la naturaleza en energía eléctrica.

Answers

Answer 1

Answer:

del que, que y el cual, que,que, qué

Explanation:

Answer 2

In this question we point out the sentences contain relative pronouns and where they are in the sentence.

What is relative pronoun and examples?

Relative pronoun is a class of pronouns that replace a term in the previous clause and establish a relationship between two clauses.

Son pronombres relativos:

quequienquienesel cualla cuallos cualeslas cualescuyocuyacuyoscuyas.

El sol es una fuente de energía del que no hemos sacado todo su potencial.

Estos molinos tienen que mejorar su rendimiento, el cual es insuficiente todavía.

Lo triste es que el medioambiente sigue teniendo los mismos problemas.

El instalador nos aseguró que vendría mañana con los nuevos paneles solares.

Lo que es increíble es como convierten elementos de la naturaleza en energía eléctrica.

Learning Spanish takes practice, and that's great practice.

Aprender español requiere práctica, y eso es una gran práctica.

Learn more about Spanish in brainly.com/question/486110

#spj2


Related Questions

5-8 | La visita de los primos Complete the following conversation with the correct forms
of the verbs ser or estar.
Buenos días, Carmen. ¿Cómo
tú?
-Muy bien, Luis. ¿Y tú?
No muy bien. Yo
un poco nervioso porque tengo un examen muy difícil.
- ¿Quiénes
esos chicos que
en tu casa?
¡Ah! Ellos
mis primos Luis y Alberto. Ellos
bolivianos, pero hablan inglés muy bien.
- Y este coche, ¿de quién
?
— De mi hermano mayor. Ya sabes que él
rico.
- ¿Cuánto tiempo van a
aquí tus primos?
Solamente una semana. Tienen que volver a Bolivia, porque
estudiantes y tienen exámenes muy pronto.

Answers

Answer:

Buenos días, Carmen. ¿Cómo  estás tú?

-Muy bien, Luis. ¿Y tú?

No muy bien. Yo  estoy un poco nervioso porque tengo un examen muy difícil.

- ¿Quiénes  son esos chicos que  están en tu casa?

¡Ah! Ellos   son mis primos Luis y Alberto. Ellos  son bolivianos, pero hablan inglés muy bien.

- Y este coche, ¿de quién  es?

— De mi hermano mayor. Ya sabes que él  es rico.

- ¿Cuánto tiempo van a  estar aquí tus primos?

Solamente una semana. Tienen que volver a Bolivia, porque  son estudiantes y tienen exámenes muy pronto.

Answer:

Explanation:

Buenos días, Carmen. ¿Cómo _ estás_ tú?

-Muy bien, Luis. ¿Y tú?

No muy bien. Yo _estoy_ un poco nervioso porque tengo un examen muy difícil.

- ¿Quiénes _son_ esos chicos que _están_ en tu casa?

¡Ah! Ellos _son_ mis primos Luis y Alberto. Ellos _son_ bolivianos, pero hablan inglés muy bien.

- Y este coche, ¿de quién _es? _

— De mi hermano mayor. Ya sabes que él _está_

ACTIVIDADES DE APLICACIÓN: mí - mi • mí, con tilde = pronombre personal.
Ejemplo: Ese regalo es para mí. • mi, sin tilde =

determinante posesivo.
Ejemplo: Ese es mi regalo. 1.- Completa las frases escribiendo mí o mi.
Cópialas debajo sin faltas:
A............. no me lo dijeron, sino a................ hermano. __________________________________________________________________________________________
Tu hermano me dio el bolígrafo a................. y yo se lo di a............... primo. __________________________________________________________________________________________ ______________________________________________________________________ ________________
No cojan................ bicicleta y no se vayan sin................. __________________________________________________________________________________________
2.- Pon las tildes diacríticas donde debas ponerlas y copia a continuación:

Answers

Answer:

A mí no me lo dijeron, sino a mi hermano.

Tu hermano me dio el bolígrafo a mí y yo se lo di a tu primo.

No cojan mi bicicleta y no se vayan sin …….

Explanation:

Answer:

A mí no me lo dijeron, sino a mi hermano. ____________________________________

Tu hermano me dio el bolígrafo a mí y yo se lo dí a mi primo. ____________________________________

No cojan mi bicicleta y no se vayan sin mí.

____________________________________  

Explanation:

3. Elige correcto o incorrecto. (24 points /2 points each correct sentence)
Choose correct or incorrect for each sentence. a. Pedro es un periódico. correcto incorrecto
b. Tú coma chocolate. correcto incorrecto
c. Mi nombre Ahmad. correcto incorrecto
d. Vivo en Australia. correcto incorrecto
e. Ella es de sueca. correcto incorrecto
f. ¿Cómo se dice ‘hola’ en árabe?
correcto incorrecto
g. Laura trabaja una tienda. correcto incorrecto
h. La niña es italiano. correcto incorrecto
i. Juan tiene doce año. correcto incorrecto
j. Como por la tarde. correcto incorrecto
k. ¿Qué idiomas hablas?
correcto incorrecto
l. Yo estudio de finanzas. correcto incorre

Answers

N n n n in n nnn nn n n n Gn. Nl popl n nnnn but n yu. Up pop
I’m t I’m you n n nun n nn n n n nn nnnnnn yank

Help me fill in these blanks with the correct words/wordage?

Instructions: From the choices in parentheses, choose the correct one (present indicative, preterit, or present subjunctive) based on the information in the primary clause and the conjunction used. Remember that ESCAPA conjunctions always use the subjunctive (provided there is a "que") and the other conjunctions require you to determine if the action in the primary clause has not yet happened, generally happens, or already happened.

1. Iremos a la selva con tal de que ___________ buen tiempo (hace / hizo / haga).

2. Mi familia siempre lo pasa bien cuando nosotros ______________ (vamos / fuimos / vayamos) de vacaciones.

3. Los pájaros empezaron a volar en cuanto nosotros ___________________ (hacemos / hicimos / hagamos) ruido.

4. Pienso hacer un viaje a Nicaragua tan pronto como __________________ (me gradúo / me gradué / me gradúe)

5. Es importante reciclar para que ________________ (tenemos / tuvimos / tengamos) un medioambiente limpio para nuestros hijos.

6. Los cazadores (hunters) mataron a los cerdos hasta que no ______________ (queda / quedó / quede) ni uno vivo.

7. A menos que __________________ (conservamos / conservemos) los recursos naturales, habrá problemas de contaminación.

8. Las familias empezaron a gastar menos electricidad después de que _________________ (salen / salieron / salgan) los avisos en la televisión sobre la importancia de la conservación.

9. Es urgente que cortemos los árboles muertos en California antes de que _____________ (hay / hubo / haya) más incendios.

10. El gobierno dice que la Tierra no puede sobrevivir sin que ___________________ (imponemos / impusimos / impongamos) restricciones sobre el uso de gasolina.

Answers

Answer:

1. Haga

2.vamos

3.hicimos

4.me gradué

5.tengamos

6.quedo

7.conservemos

8.salieron

9.haya

10.impongamos

Explanation:

I am colombian so i know english

Elabora acciones o propuestas de los valores éticos, morales y cívicos que favorezcan la convivencia al desarrollo de nuestro país a fin de consolidar la convivencia y el bien común.
METACOGNICIÓN
¿Qué aprendimos hoy? (competencia, capacidades y desempeños)
¿Cómo lo aprendimos?
¿Qué dificultades se nos han presentado?
¿Cómo los superamos?

Answers

Answer:

ja aja la adiswb akdaxm

Explanation:

WKSW KJWS APAQ BDJS

Translate to Spanish these 'Affirmative TU Command' Sentences

a. Come with me to the movies;
b. Tell me your opinion about the class;
c. Wait a minute, I am doing homework;
d. Go to the kitchen, the food is ready;
e. Call your parents this week;
f. Make your bed every morning;
g. Wash your clothes every weekend;
h. Do your homework now;
i. Please help me to set the table;
J. Turn off the lights in the house;

Answers

Answer:

a. ven conmegi al cine

b. dime tu opinión sobre la clase

c. done un minuto, estoy haciendo los deberes

d. ve a la cocina,la Comida está lista.

e. Llama a tus padres esta Semana

f. haz tu Cama todas Las mañanas

g. Lava tu ropa todos los fines de semana

h. Haga su tarea ahora

I. por favor ayúdame a poner la mesa

j. apaga Las luces da la casa

Si quieres venir antes no se si me puedes recoger en el otro si quieres venir antes no


What formal command would you use with your supervisor for the verb recaudar?

a)Recauda
b)recaude
c)recauden
d)recaudes

Answers

Letter B is the correct answer

Answer:

b)recaude

Explanation:

b)recaude

¿cuantas personas habían en la habitación? del poema el cuervo Edgar Allan Poe

Answers

i think 6.....

...

.......

Which of the following tenses do you need accompanying the subjunctive imperfect when you are expressing what you would do in a hypothetical situation?
conditional
past preterit
present perfect

Answers

Condicional

El condicional expresa como un deseo y es acompañante del subjuntivo imperfecto.

MissSpanish

2 4.1.2 Exam: Semester 1 Exam
Question 18 of 20
Fill in the blanks in the following sentence with the appropriate tense forms of
the verbs venir and hacer below.
Cuando yo
La casa yo siempre mi tarea
A. vengo, hago
B. vengo, hacemos
C. vienes, hago

Answers

Answer:

A. vengo,hago.

Explanation:

Cuando yo vengoa a la casa yo siempre hago mi tarea.

Write the following paragraph in Spanish.
30 POINTS!!

Hi. My name is Franco Feliz. I am from Virginia. I am fifteen years old. I live
in Florence. I live in an apartment. I have two brothers and one sister. My parents work in the prison. I am a student at Florence High School. I don't like social studies. Spanish is difficult. We have very difficult quizzes. The class is interesting but the teacher is boring. In school I have a lot of friends. Marcela is my best friend. She is a nice person. She is pretty. She is blonde and has green eyes.

Answers

Hola. Mi nombre es Franco Feliz. Yo soy de Virginia. Tengo quince años. Vivo en Florencia. Yo vivo en un apartamento. Tengo dos hermanos y una hermana. Mis padres trabajan en la prisión. Soy estudiante de Florence High School. No me gustan los estudios sociales. El español es difícil. Tenemos pruebas muy difíciles. La clase es interesante pero el profesor es aburrido. En la escuela tengo muchos amigos. Marcela es mi mejor amiga. Ella es una buena persona. Ella es bonita. Ella es rubia y tiene ojos verdes.

A 1000µF capacitor is joined in series with a 2.5V, 0.3A lamp and a 50Hz supply. Calculate (a) the p.d of the supply to light the lamp (b) the p.ds across the capacitor and the resistor respectively.​

Answers

Answer:

?????????

Explanation:nos xd

Match each item to the store where it would most likely be found. It may help to review the Shopping tutorial.

Drag each tile to the correct box.

Answers

Answer:

platos - La feria artesanal

zapatos - El mall

Bistek - La carniceria

Mangos - LA fruteria.

Explanation:

(05.02 LC)
Recuerda lo aprendido en la lección. Empareja la palabra con el ejemplo.

Remember what you learned in the lesson. Match the vocabulary word with the example.


Match Term Definition

<< todo para aquel, que tiene cien corbatas, cuatro coches de lujo y no pisa la tierra >>


la frase << en los montes hoy, monte soy y hacia todas partes voy >>


<< entre las olas solas >>


La estrofa << Caminar muy muy lejos, Por caminos extraños. Las amigas buenas Las tendré siendo vieja. >>


A) el ritmo

B) la alegoría

C) la alusión

D) la rima

note: its a match question. each phrase has to match a defintion

Answers

Answer:

1.- alegoría

2.- alusión

3.- el ritmo

4.-  la rima

Explanation:

Need help fixing my spanish answers :(
Here I am supposed to replace the underlined words with a Direct Object Pronoun
14. Nosotros levantamos los libros. (We pick up the books.)
Lo levantamos.

Answer the following questions in complete sentences using a direct object pronoun in your response. Example: ¿Dónde compras el libro? Where do you buy the book?
Yo lo compro en la librería. I buy it in the bookstore.

16. ¿Vas a comer la pizza?
Me lo voy a comer. wrong

17. ¿Llevas el regalo a la fiesta?
Sí, lo traigo a la fiesta. wrong

18. ¿Invitas a los amigos?
Sí, les invite. wrong
thanks

Answers

Answer:

16 - La comere

17- Lo traigo

18- Los invite

Re-write the sentences (making them grammatically correct) adding an indirect object pronoun before the conjugated verb or attaching them to the infinitive to represent the underlined indirect object
1. Yo doy el libro a Ana.

2. Nosotros vamos a recomendar el restaurante a nuestra familia.

3. Yo digo las noticias a ella.

Answers

Answer:

Yo le doy el libro a Ana.

Nosotros vamos a recomendar este restaurante a nuestra familia.

Yo le digo las noticias a ella.

Explanation:

Escriba un ejemplo de cada una de las figuras de estilo fónico semántico, morfológico y sintáctico

Answers

Answer:

Semántico (¿qué dice el texto?) Sintáctico (¿cómo se organiza el texto?) Pragmático (¿cuál es el propósito del texto?) Recupera información explícita contenida en el texto.

Mateo, tienes el carro de tu tío. ¿Vas a ________ el carro a tu tío? Él necesita el carro para ir a La Paz el viernes.

Mateo, maneja a casa de tu tío mientras yo voy a ________ a tu hijo.

Answers

Answer:

Explanation:

Mateo, tienes el carro de tu tío. ¿Vas a ___ llevarle _____ el carro a tu tío?

Él necesita el carro para ir a La Paz el viernes.  

Mateo, maneja a casa de tu tío mientras yo voy a ___ traer _____ a tu hijo.

Answer:

devolver; cuidar

Explanation:

Mateo, you have your uncle's car. Are you going to ________ your uncle's car? He needs the car to go to La Paz on Friday.

Mateo, drive to your uncle's house while I go to ________ your son. (1 point)

devolver-return

cuidar-look after

Please write this out in Spanish for me!

You met two new friends from two different countries. You write a text to your best friend to let him know the nationalities of your two new friends. Write two (2) complete sentences in Spanish, describing the nationalities of your two new friends. Remember to use the vocabulary words and nationalities from this lesson/course only. Use the following suggestions as a guide for your answer:

Include the following details in your text/description:

In one complete sentence, write the nationality of your first new friend. Remember to use the correct form of the verb ser.

In one complete sentence, write the nationality of your second new friend. Remember to use the correct form of the verb ser.

Answers

Answer:

1. Mi amigo es de españa

2.Mi amigo es ruso

Explanation:

Answer:

1. Hola __ (name of friend),

Tengo una amiga y ella es Coreana, vive en Seúl. Me esta enseñando Coreano para cuando la vaya a visitar.

2. Hola __

Acabo de conocer una chica de Japónesa y vive en Tokio. Me dice que quiere que le enseñe a hablar Inglés fluidamente.

Explanation:

Spanish is my maternal language

Please help me fill in the blanks using the present tense of the verbs in parentheses. Some verbs are regular, some irregular, and some stem-changing?

1. Nosotros
_(conservar) los recursos naturales.

2. Ellas
_ (reciclar) las botellas de plástico.

3. Yo
_(escribir) cartas a los gobernantes.

4. Tú
_(volver) a casa a las ocho normalmente.

5. Ella
_(dormir) tranquilamente.

6. Nosotros
_(pedir) ayuda.

7. Sara y Luis
_(pedir) ayuda económica.

8. Yo
_(conocer) a muchas personas famosas.

9. Tú _(tener) veinte años.

10. Juan _(ir) al mercado.

11. Yo _(escoger) vivir responsablemente.

12. Pablo _(preferir) estudiar en casa.

13. Tú _(decir) la verdad.

14. Nosotros _(bailar) en la discoteca.

15. Yo _(estar) seguro.

Answers

Answer:

1. Conservamos

2. Reciclan

3. Escribo

4. Vuelves

5. Duerme

6. Pedimos

7. Piden

8. Conozco

9. Tienes

10. Va

11. Escojo

12. Prefiero

13. dices

14. Bailamos

15. Estoy

Explanation:

grammatical name of often misery​

Answers

Answer:

worry, headache, misfortune, anxiety,anguish, sadness,heartache, gloom, hardship,

Answer:

i dont know  if you mean in spanish or english.

Misery is "miseria" in spanish

in english it must be constant pain.

Explanation:

What is the difference between “Saber” and “Conocer”?

Answers

Answer:

Saber is (to know), conocer is know

Explanation:

Saber: know
Conocer: get to know


¿Entendiste IOPs? Escribe las siguientes frases en español.
Did you understand IOPs? Write the following phrases in Spanish.
1. You gave José that ring (over there).
2. We wrote (to) them sometimes.
3. I bought you this necklace.
4. Did mom and dad buy us those souvenirs from Barcelona?

Answers

1) Le diste a José ese anillo de allí.

2) Le escribimos algunas veces.

3) Te compre este collar.

4) Nos han comprado mamá y papá estos souvenirs en Barcelona.

I am not completely sure about #4 I don’t think there is a word in Spanish for souvenirs but that might be only in my country.

Help me fill in the blanks with the correct preposition? (a, hacia o con)

Answers

1. a
2. a
3. con
4. a
5. hacia
6. a
7. a
8. con
9. a
10. con
11. a
12. a
These have to be right I know fluent Spanish. Hope this helps!

Answer:

???????????????????????????????????????????????????????

Explanation:

xd

poema del peru con 3 decimas

Answers

Answer:

1.A cocachos aprendí o [La escuelita] (Nicomedes Santa Cruz)

 

 

Explanation:

VOCABULARIO 1 Las partes del cuerpo
5-1 ¿Con qué parte del cuerpo? Complete the sentences with the appropriate parts of
the body. Follow the model.
MODELO Hablo con la boca.
1.Dibujo con
2.Pienso con
3.Camino con
4.Escucho con
5.Miro con
6.Como con
7.Respiro con
8. Escribo mensajes de texto con

Answers

Answer:

1. las manos.

2. el cerebro.

3. los pies.

4. los oídos.

5. los ojos.

6. la naríz.

7. los dedos.

Explanation:

hope it helps! if you need help with Spanish here I am!

Answer:

las manosla mentelos pieslos oídoslos ojosla bocala narizlos dedos

mark as brainliest :)

how can i say " I like to eat potatoes on new years. I like to sing during Christmas. my sister likes to eat ham on Christmas eve. she likes to hug everyone on Christmas morning. my family and i like to play games on new year's eve. ". in Spanish, please help me.

Answers

Answer:

Me gusta comer patatas en año nuevo. Me gusta cantar en Navidad. a mi hermana le gusta comer jamón en Nochebuena. le gusta abrazar a todos en la mañana de Navidad. mi familia y yo nos gusta jugar en la víspera de año nuevo.

Answer:

Explanation:

If You need traslate:

"Me gusta comer patatas en año nuevo. Me gusta cantar en Navidad. A mi hermana le gusta comer jamón en Nochebuena. A ella le gusta abrazar a todo el mundo en la mañana de Navidad. A mi familia y a mí nos gusta jugar en la nueva víspera de Año. ".

If You need a resume:

"A todos nos gusta la Navidad"

5-6 | Preguntas Answer the following questions with complete sentences.
1.
¿Te enfermas más fácilmente en el verano o en el invierno?
2.
¿Qué tomas cuando tienes dolor de cabeza?
3.
¿Qué te duele cuando haces ejercicio?
4.
¿Tus amigos asisten a clase cuando están enfermos?
5.
¿Cuáles son tus síntomas cuando te resfrías?

Answers

Answer:

1. Una persona tiende a enfermarse más fácilmente en el invierno por el frío.

2. Cuando tengo dolor de cabeza tomo una pastilla para el dolor.

3. Cuando ejercicio me duele todo el cuerpo, pero más la parte del cuerpo que trabaje ese día.

4. Mis amigos no asisten a clases cuando están enfermos para no contagiar a nadie.

5. Los síntomas cuando te resfrías son fiebre, estornudos, tos y ojos llorosos.

Answer:

Explanation:

1.  ¿Te enfermas más fácilmente en el verano o en el invierno?

Yo me enfermo más fácilmente en ek invierno

2. ¿Qué tomas cuando tienes dolor de cabeza?

Cuando yo tengo dolor de cabeza tomo un analgésico

3.  ¿Qué te duele cuando haces ejercicio?

Cuando yo hago ejercicio me duele mucho la espalda.

4.  ¿Tus amigos asisten a clase cuando están enfermos?

Cuando mis amigos están enfermos no asisten a clase  

5.  ¿Cuáles son tus síntomas cuando te resfrías?.

Cuando yo me resfrió, los principales síntomas son, dolor de cabeza y fiebre

Question 2 Multiple Choice Worth 1 points)
(06.02 LC)
Look at the image, read, and choose the best verb that completes the sentence.
A los niños y niñas les gusta
jugar
correr
pintar
comer

Answers

Answer:

jugar

Explanation:

jugar means to play whereas correr means to run, pintar is to paint, and comer is to eat

Answer:

jugar

Explanation:

☐ Write one sentence in Spanish to tell what you do after school. (e.g., I start my homework at 5 p.m.)

Remember:

Use the correct form of one of the following stem-changing verbs: poder, dormir, querer, empezar, decir, jugar.

Poder and dormir are o → ue stem-changing verbs.

Querer and empezar are e → ie stem-changing verbs.

Jugar is a u → ue stem-changing verb.

Decir is an e → i stem-changing verb and also has an irregular yo form.

Add an event time like after school, in the afternoon, at 4 p.m., every day, etc.


☐ Write one sentence in Spanish to tell what one of your friends does by himself/herself after school. (e.g., My friend Bryan sleeps for two hours after school.)

Remember:

Use the correct form of one of the following stem-changing verbs: poder, dormir, querer, empezar, decir, jugar.

Poder and dormir are o → ue stem-changing verbs.

Querer and empezar are e → ie stem-changing verbs.

Jugar is a u → ue stem-changing verb.

Decir is an e → i stem-changing verb and also has an irregular yo form.

Add an event time like after school, in the afternoon, at 4 p.m., every day, etc.

I

☐ Write one sentence in Spanish to tell what you prefer to do after school. (e.g., I prefer to do yoga in the afternoon.)

Remember:

Preferir is an e → ie stem-changing verb.

Add an event time like after school, in the afternoon, at 4 p.m., every day, etc.



☐ Write one sentence in Spanish describing an activity you do with someone else after school. (e.g., I run in the park with my dog Sparky at 6 p.m.)

Remember:

What is the meaning of the preposition con?

Add an event time like after school, in the afternoon, at 4 p.m., every day, etc.



☐ Write one sentence in Spanish to state what you and your family (or friends) like to do (after school). (e.g., My family and I like to paint.)

Remember:

You use the indirect object pronouns with the verb gustar.

Answers

Yo después de clases puedo ir con mis amigos a jugar.Mi amiga Sara al llegar a casa empieza a dibujar.Prefiero hacer nataciónSiempre voy con Sara a a saltar a la comba en el parque Mi familia y yo nos gusta mucho escuchar música.

MissSpanish
Other Questions
Two staff members just quit during the restaurant's busiest season . Denise would like to be considered for an assistant manager role . Which behavior will best help her earn her supervisor's respect and demonstrate that she would be a good fit for the promotion ? a ) Telling her supervisor that more staff needs to be hired to keep more people from quitting b ) Expressing disapproval over the employees who just quit c ) Trying to do all the work herself d ) Offering to take on some extra shifts The weights of items produced by a company are normally distributed with a mean of 4.5 ounces and a standard deviation of 0.3 ounce. a. What is the probability that a randomly selected item from the production will weigh at least 4.14 ounces? b. What percentage of the items weighs between 4.8 and 5.04 ounces? c. Determine the minimum weight of the heaviest 5% of all items produced. d. If 27,875 items of the entire production weigh at least 5.01 ounces, how many items have been produced? Assertion: Atomic mass of aluminium is 27 Reason: An atom of aluminium is 27 times heavier than 1 / 12th of the mass of the C 12 atoms. Can someone pls give an example of networking in their own life experience. If at all you don't have any , you can include an example of what you want to do The refractive index of water is 1.33and that of diamond is 2.42. Draw a labelled diagram to show how a light ray bends when it travels from waterinto diamond. breaking larger molecules into smaller molecules and carbon If two triangles are congruent, which of the following statements must betrue? Check all that apply.A. The corresponding sides of the triangles are congruent.B. The triangles have the same shape.DC. The triangles have the same size.D. The corresponding angles of the triangles are congruent. Chocolate beans are packed in 250 g and 750 g packages. The number of 250 g packages and 750 g packages are in the ratio 1 : 2. If two of the 750 g packages are replaced into 250 g packages, then the ratio becomes 5 : 3. Finda) the original number of 250 g packages,b) the total mass of the chocolate beans. People who want to obtain from financial institutions can use their rights to do so. Plz tell me how to do question 18 The height h, in feet, of a projectile t seconds after launch is modeled by the equation h=32t-16t^2. Please show work. The way that you solve for surface area and vol confuse me. Please help me factorise these and expand these brackets Please help me fill in the blanks using the present tense of the verbs in parentheses. Some verbs are regular, some irregular, and some stem-changing?1. Nosotros _(conservar) los recursos naturales.2. Ellas _ (reciclar) las botellas de plstico.3. Yo _(escribir) cartas a los gobernantes.4. T _(volver) a casa a las ocho normalmente.5. Ella _(dormir) tranquilamente.6. Nosotros _(pedir) ayuda.7. Sara y Luis _(pedir) ayuda econmica.8. Yo _(conocer) a muchas personas famosas.9. T _(tener) veinte aos.10. Juan _(ir) al mercado.11. Yo _(escoger) vivir responsablemente.12. Pablo _(preferir) estudiar en casa.13. T _(decir) la verdad.14. Nosotros _(bailar) en la discoteca.15. Yo _(estar) seguro. Hydrocarbons do not dissolve in concentrated sulfuric acid, but methyl benzoate does. Explain this difference and write an equation showing the ions that are produced. During the reaction of 2-methyl-2-butanol with the nucleophile-solvent mixture two layers are formed after shaking the reaction for 5 minutes. After removing the aqueous layer with a Pasteur pipette the organic layer is diluted with 1 mL dichloromethane. The organic phase is washed with 1 mL water. Two layers are obtained.a. Top layer is Aqueous (H20/ H2SO4/NH4CI) b. Top layer is Organic (CH2Cl2 and product) c. Bottom layer is Organic (CH2Cl and product) d. Top layer is Aqueous (H20) How many different arrangements of 5 letters can be formed if the first letter must be W or K (repeats of letters are allowed)?There are ___ different 5-letter combinations that can be formed.(Simplify your answer.) II. Put the verb into either the gerund (-ing) or the infinitive (with 'to'): 1) I don't fancy ......................... (go) out tonight.2) She avoided (tell)............................. him about her plans.3) I would like .......................... (come) to the party with you.4) He enjoys .............................. (have) a bath in the evening.5) She kept .............................. (talk) during the film6) I am learning (speak) ............................... English.7) Do you mind (give)............................ me a hand?8) She helped me (carry)......................... my suitcases.9) I've finished ............................... (cook) - come and eat!10) He decided (study) ............................ biology.11) I dislike.............................. (wait).12) He asked (come) ................................. with us.13) I promise (help) ................................. you tomorrow.14) She agreed (bring) ........................... the pudding to the dinner.15) We hope (visit).......................... Amsterdam next month.16) She suggested (go) ............................... to the museum.17) They plan (start) ................................ college in the autumn.18) I don't want (leave) ..................................... yet. Identify the true statements regarding hydrogen bonding. Select all that apply. Group of answer choices Hydrogen bonding occurs when a hydrogen atom is covalently bonded to an N, O, or F atom. which inequality is represented on the number line shown?