Prepare a short presentation in Spanish for a spanish food course.

Answers

Answer 1

Answer: Make a PowerPoint and do the following :

Explanation:

. Type the key words ( Spanish foods ) Such as :

. Toastadas ,

. Zumo de naranja ,

. Un Bocadillo.

. Write the Spanish phrases for :

Lunch , breakfast , dinner , dessert etc.

. use pictures of the Spanish foods

or you can make cards full of the information.

.

Answer 2

In this question we have prepared a short presentation in Spanish for a Spanish food course.

How to conjugate a verb in spanish?

Verbs are divided into three groups called conjugations, which are identified by ending the verbs in their unconjugated infinitive form. Each of the conjugations has its own inflections, but usually the second and third are very similar.

El Curso de Cocina Española

En el Curso de Cocina Española, en la categoría Culinaria, Gastronomía y Repostería, aprenderás varias recetas tradicionales de la cocina española, como:

tortilla de patata encebolladafeira de pulpofedeuá de carneempanada de Santiagopaella valenciana y mucho más.

Learning Spanish takes practice, and that's great practice.

Aprender español requiere práctica, y eso es una gran práctica.

Learn more about Spanish in brainly.com/question/486110

#spj2


Related Questions

What is something extraordinary about La Paz?
It is the smallest capital in the world.
It is the hottest capital in the world.
It is the highest capital in the world.
It is the biggest capital in the world.

Answers

Answer:

It is the highest capital in the world

Explanation:

Es la Ciudad capital más alta del mundo.

What is extraordinary about La Paz is that

It is the highest capital in the world.

What is La Paz?

La Paz servesas the capital city of the Mexican state of Baja California Sur, this city can be regarfed as an important regional commercial center.

Therefore, La Paz is is one of the world's most remarkable locales and it referred to as the highest de facto capital city in the world .

Learn more about La Paz at;

https://brainly.com/question/25658352

how do i say " I play football with gloves on. I am hot when i ply football.". in spanish , please help

Answers

Answer:

Explanation:

Juego al fútbol con los guantes puestos.

Me mantengo caliente cuando juego fútbol

Juego la fútbol con guantes puestos
Tengo calor cuando juego fútbol

Put words in correct order:

Madrid a en conoci Angelica

Answers

Answer:

a Angelica conoci en Madrid

Explanation:

En Madrid conocí a Angelica

Yo ____________________ ayer de mi viaje a la playa

Answers

Answer:

Regresé

Explanation:

I came back yesterday from my trip to the beach.

Yo regrese ayer de mi viaje a la playa. The person above me was correct but I just wanted you to have another answer so ur sure it was right :))

Escriba un ejemplo de cada una de las figuras de estilo fónico semántico, morfológico y sintáctico

Answers

Answer:

Semántico (¿qué dice el texto?) Sintáctico (¿cómo se organiza el texto?) Pragmático (¿cuál es el propósito del texto?) Recupera información explícita contenida en el texto.

what is the noun form of worried​

Answers

Answer:

noun, plural wor·ries. a worried condition or feeling; uneasiness or anxiety. a cause of uneasiness or anxiety; trouble. the act of worrying.

5-11 En la farmacia Fill in the blanks with the neuter demonstrative pronouns eso or
esto.
1. SR. MOTA:
¿Qué es
que está aquí?
EMPLEADO: Es una pastilla.
2. SR. MOTA:
¿Qué es
que está allá en la mesa?
EMPLEADO: Es la receta del doctor.
3. SR. MOTA: ¿Y qué es
que usted tiene en la mano?
EMPLEADO: Es mi libro de farmacia, señor, de la universidad.
5-12 | En el centro de salud The doctor is giving instructions to the new nurse. Complete
them with the correct demonstrative pronouns.
1.
Este antibiótico es para la paciente Pérez y
que tú tienes es para aquel niño.
2.
En esta farmacia no hay aspirinas. Tienes que ir a
de allí.
3.
A mí me gusta este consultorio, pero a la Dra. Pauls le gusta
de la otra planta.
4.
Este antiácido es bueno, pero de la
mesa es excelente.
5.
Aquí tenemos dos jarabes. de
aquí es para la tos y ese es para el dolor de garganta.

Answers

Answer:

Explanation:

1. SR. MOTA:

¿Qué es _esto_ que está aquí?

EMPLEADO: Es una pastilla.

2. SR. MOTA:

¿Qué es _eso_ que está allá en la mesa?

EMPLEADO: Es la receta del doctor.

3. SR. MOTA: ¿Y qué es _eso_ que usted tiene en la mano?

EMPLEADO: Es mi libro de farmacia, señor, de la universidad.

5-12 | En el centro de salud The doctor is giving instructions to the new nurse. Complete

them with the correct demonstrative pronouns.

1.  Este antibiótico es para la paciente Pérez y _ese_ que tú tienes es para aquel niño.

2.  En esta farmacia no hay aspirinas. Tienes que ir a _esa_ de allí.

3.  A mí me gusta este consultorio, pero a la Dra. Pauls le gusta _el_ de la otra planta.

4.  Este antiácido es bueno, pero de la _otra_ mesa es excelente.

5.  Aquí tenemos dos jarabes. _el_ de aquí es para la tos y ese es para el dolor de garganta.

la cultura de la posguerra

Answers

ARTEHISTORIA es el mayor portal cultural en español especializado.

2. Explique a partir de la lectura del poema Nosotros los hombres, un problema que afecte al ser humano.

Answers

Answer:

despues de aver leeido el poema puedo decir que unos problemas que son mencionados son , fe,amor,lucha,naturaleza etc

pero uno de los dos pricipales seria el amor

Explanation:

duespues de aver leeido el poema puedo decir que señala que el amor aunque creeamos que no es necesitado en realidad juega una parte muy grande en lo que la mayoria de la humanidad osea para obtener lo que uno quiere necesita amor hace es tema,trabajo,deseo,familia etc. Aunque en el poema no se ve que el amor sea tan feliz lo es pero la mayoria de el tiempo te deja muy triste lo digo porque el tono en el que termina el poema es muy triste. (ojala puedas entender de donde estoy sacando mi respuesta y sorry si mi espanol esta un poco feo :)

Re-write the sentences (making them grammatically correct) adding an indirect object pronoun before the conjugated verb or attaching them to the infinitive to represent the underlined indirect object
2. Quiero hacer las maletas para mis padres.

3. No dice la verdad a mi hermano.

Answers

Answer:

2. Les quiero hacer las maletas.

3. No le dice la verdad.

Explanation:


What formal command would you use with your supervisor for the verb recaudar?

a)Recauda
b)recaude
c)recauden
d)recaudes

Answers

Letter B is the correct answer

Answer:

b)recaude

Explanation:

b)recaude

1. Diego no va a la biblioteca
(never)
positiva:
2. (No one)
estudia conmigo
Rositiva:
3. Este fin de semana, yo no quiero hacer (nothing).
positiva:
4. Yo no como ni (neither) el pastel
(nor) las galletas.
positiva:
5. Yo no voy a la playa y Rigoberto no va
(either).
positiva:

Answers

Answer:

1. Diego no va a la biblioteca nunca.

-Diego siempre va a la biblioteca.

2. Nadie estudia conmigo.

- Todos estudian conmigo.

3. Este fin de semana, yo no quiero hacer nada.

-Este fin de semana quiero hacer de todo.

4. Yo no como ni pastel ni galletas.

-Yo como pastel y también galletas.

5. Yo no voy a la playa ni Rigoberto tampoco.

- Rigoberto y yo vamos para la playa.

Explanation:

Complete each of the following questions with the correct form of the verb saber or conocer. Be sure to use the usted form.

1. _______ a muchas personas aquí?

2. _______ jugar al tenis?

3. _______ cocinar bien?

4. _______ a los dueños del apartamento?

5. _______ qué tiendas están cerca (close by)?

Answers

Answer:

1. conoces

2. sabes

3. sabes

4. conoces

5. sabes

1-conoces
2-sabes
3-sabes
4-conoces
5-sabes

Hope it helps

Quiero que comas algo ligero esta noche, así que no tomes comida procesada o bebas batidos.

¿Qué verbo en subjuntivo se usa en una expresión de influencia?


tomes ,

Quiero , ,

comas , ,

bebas

Answers

Comas I think is the answer
Quiero

Ya que quieto pertenece a los verbos de influencia. La frase sería:

No quiero que tomes comida o bebidas azucaradas.

"Tomes" hace referencia a la acción predeterminada mientras que "quiero" insinúa deseo.

MissSpanish

22. Using Spanish vocabulary, tell three ways that people can help to proteger el medio ambiente?

Answers

Answer:

usted puede ayudar a proteger el medio ambiente reduciendo el uso de plástico reemplazando el plástico con papel o cosas biodegradables. Usted puede donar dinero a organizaciones benéficas que plantan árboles. También puede compost sus vegetales extra, como peels de plátano o frutas podridas.

Explanation:

english translation:

you can help to protect the environment by reducing the use of plastic by substituting plastic with paper or biodegradable things. You can donate money to charities that plant trees. You can also compost your extra vegetables, like banana peels or rotten fruits.

Please help me fill in the blanks using the present tense of the verbs in parentheses. Some verbs are regular, some irregular, and some stem-changing?

1. Nosotros
_(conservar) los recursos naturales.

2. Ellas
_ (reciclar) las botellas de plástico.

3. Yo
_(escribir) cartas a los gobernantes.

4. Tú
_(volver) a casa a las ocho normalmente.

5. Ella
_(dormir) tranquilamente.

6. Nosotros
_(pedir) ayuda.

7. Sara y Luis
_(pedir) ayuda económica.

8. Yo
_(conocer) a muchas personas famosas.

9. Tú _(tener) veinte años.

10. Juan _(ir) al mercado.

11. Yo _(escoger) vivir responsablemente.

12. Pablo _(preferir) estudiar en casa.

13. Tú _(decir) la verdad.

14. Nosotros _(bailar) en la discoteca.

15. Yo _(estar) seguro.

Answers

Answer:

1. Conservamos

2. Reciclan

3. Escribo

4. Vuelves

5. Duerme

6. Pedimos

7. Piden

8. Conozco

9. Tienes

10. Va

11. Escojo

12. Prefiero

13. dices

14. Bailamos

15. Estoy

Explanation:

The pronoun/el pronombre: I *
1 point
Tu
El
Yo
Nosotros/Nosotras
Usted
Ustedes
Ellos
Ellas
The pronoun/el pronombre: They (girls) *
1 point
Tu
El
Yo
Nosotros/Nosotras
Usted
Ustedes
Ellos
Ellas
The pronoun/el pronombre: You *
1 point
Tu
El
Yo
Nosotros/Nosotras
Usted
Ustedes
Ellos
Ellas
The pronoun/el pronombre: He *
1 point
Tu
El
Yo
Nosotros/Nosotras
Usted
Ustedes
Ellos
Ellas
The pronoun/el pronombre: We *
1 point
Tu
El
Yo
Nosotros/Nosotras
Usted
Ustedes
Ellos
Ellas
The pronoun/el pronombre: You (formal) *
1 point
Tu
El
Yo
Nosotros/Nosotras
Usted
Ustedes
Ellos
Ellas
The pronoun/el pronombre: They (boy) *
1 point
Tu
El
Yo
Nosotros/Nosotras
Usted
Ustedes
Ellos
Ellas
The pronoun/el pronombre: You all *
1 point
Tu
El
Yo
Nosotros/Nosotras
Usted
Ustedes
Ellos
Ellas
Conjugate the following verb: Conjuga el siguiente verbo: Yo-Estar *
1 point
Esta
Estoy
Estan
Estamos
Conjugate the following verb: Conjuga el siguiente verbo: Yo-Tener *
1 point
Tiene
Teno
Tieno
Tengo
Conjugate the following verb: Conjuga el siguiente verbo: Yo-Ser *
1 point
Soy
Seo
So
Sabe

Answers

Answer:

yo

ellas

él

nosotros/nosotras

usted

ellos

ustedes

estoy

tengo

soy

Explanation:

everything is correct, since I speak Spanish! <3

Think about the things we can do to protect the environment.? Help me fill in the blanks with the future tense of the verbs in parentheses to indicate what will happen???
á é í ó ú

1. Yo ______ (conservar) el agua.

2. Las nuevas químicas no _____ (contaminar) el agua.

3. Mi esposa _____ (cuidar) todos los animales en peligro de extinción.

4. El gobierno ______ (hacer) mucho para promover la tecnología verde.

5. Tú _____ (proteger) los árboles.

6. Nosotros _____ (poner) el plástico en el reciclaje.

Answers

Explanation: you have to take the verb and add: -é , ás, -á, -emos, -éis, -an. The choice depends on the person you refers to.
1- conservaré
2-contaminaran
3- cuidará
4- hará (irregular)
5- protegerás
6-pondremos (irregular)

sepak bola mini termasuk jenis permainan bola​

Answers

Well I’m not sure what you were trying to say so imma jus djejmqlqudhwbwkwn

(05.02 LC)
Recuerda lo aprendido en la lección. Empareja la palabra con el ejemplo.

Remember what you learned in the lesson. Match the vocabulary word with the example.


Match Term Definition

<< todo para aquel, que tiene cien corbatas, cuatro coches de lujo y no pisa la tierra >>


la frase << en los montes hoy, monte soy y hacia todas partes voy >>


<< entre las olas solas >>


La estrofa << Caminar muy muy lejos, Por caminos extraños. Las amigas buenas Las tendré siendo vieja. >>


A) el ritmo

B) la alegoría

C) la alusión

D) la rima

note: its a match question. each phrase has to match a defintion

Answers

Answer:

1.- alegoría

2.- alusión

3.- el ritmo

4.-  la rima

Explanation:

A José le encanta la comida basura porque _[blank 1]_ conveniente, pero duda que _[blank 2]_ saludable.

¿Qué opción completa la oración correctamente?


sea, essea, es , ,

está, esestá, es , ,

es, seaes, sea , ,

esté, sea

Answers

Answer:

es , sea

Explanation:

Answer:

Es, sea

Explanation:

A José le encanta la comida basura porque _ es_ conveniente, pero duda que _ sea_ saludable.

ACTIVIDADES DE APLICACIÓN: mí - mi • mí, con tilde = pronombre personal.
Ejemplo: Ese regalo es para mí. • mi, sin tilde =

determinante posesivo.
Ejemplo: Ese es mi regalo. 1.- Completa las frases escribiendo mí o mi.
Cópialas debajo sin faltas:
A............. no me lo dijeron, sino a................ hermano. __________________________________________________________________________________________
Tu hermano me dio el bolígrafo a................. y yo se lo di a............... primo. __________________________________________________________________________________________ ______________________________________________________________________ ________________
No cojan................ bicicleta y no se vayan sin................. __________________________________________________________________________________________
2.- Pon las tildes diacríticas donde debas ponerlas y copia a continuación:

Answers

Answer:

A mí no me lo dijeron, sino a mi hermano.

Tu hermano me dio el bolígrafo a mí y yo se lo di a tu primo.

No cojan mi bicicleta y no se vayan sin …….

Explanation:

Answer:

A mí no me lo dijeron, sino a mi hermano. ____________________________________

Tu hermano me dio el bolígrafo a mí y yo se lo dí a mi primo. ____________________________________

No cojan mi bicicleta y no se vayan sin mí.

____________________________________  

Explanation:

VOCABULARIO 1 Las partes del cuerpo
5-1 ¿Con qué parte del cuerpo? Complete the sentences with the appropriate parts of
the body. Follow the model.
MODELO Hablo con la boca.
1.Dibujo con
2.Pienso con
3.Camino con
4.Escucho con
5.Miro con
6.Como con
7.Respiro con
8. Escribo mensajes de texto con

Answers

Answer:

1. las manos.

2. el cerebro.

3. los pies.

4. los oídos.

5. los ojos.

6. la naríz.

7. los dedos.

Explanation:

hope it helps! if you need help with Spanish here I am!

Answer:

las manosla mentelos pieslos oídoslos ojosla bocala narizlos dedos

mark as brainliest :)

Help me fix the phrases or words for the blanks.

Answers

Answer:

1. corre a cargo de

2. tripulación with accent mark in "o"

6.cobertura

Explanation:

☐ Write one sentence in Spanish to tell what you do after school. (e.g., I start my homework at 5 p.m.)

Remember:

Use the correct form of one of the following stem-changing verbs: poder, dormir, querer, empezar, decir, jugar.

Poder and dormir are o → ue stem-changing verbs.

Querer and empezar are e → ie stem-changing verbs.

Jugar is a u → ue stem-changing verb.

Decir is an e → i stem-changing verb and also has an irregular yo form.

Add an event time like after school, in the afternoon, at 4 p.m., every day, etc.


☐ Write one sentence in Spanish to tell what one of your friends does by himself/herself after school. (e.g., My friend Bryan sleeps for two hours after school.)

Remember:

Use the correct form of one of the following stem-changing verbs: poder, dormir, querer, empezar, decir, jugar.

Poder and dormir are o → ue stem-changing verbs.

Querer and empezar are e → ie stem-changing verbs.

Jugar is a u → ue stem-changing verb.

Decir is an e → i stem-changing verb and also has an irregular yo form.

Add an event time like after school, in the afternoon, at 4 p.m., every day, etc.

I

☐ Write one sentence in Spanish to tell what you prefer to do after school. (e.g., I prefer to do yoga in the afternoon.)

Remember:

Preferir is an e → ie stem-changing verb.

Add an event time like after school, in the afternoon, at 4 p.m., every day, etc.



☐ Write one sentence in Spanish describing an activity you do with someone else after school. (e.g., I run in the park with my dog Sparky at 6 p.m.)

Remember:

What is the meaning of the preposition con?

Add an event time like after school, in the afternoon, at 4 p.m., every day, etc.



☐ Write one sentence in Spanish to state what you and your family (or friends) like to do (after school). (e.g., My family and I like to paint.)

Remember:

You use the indirect object pronouns with the verb gustar.

Answers

Yo después de clases puedo ir con mis amigos a jugar.Mi amiga Sara al llegar a casa empieza a dibujar.Prefiero hacer nataciónSiempre voy con Sara a a saltar a la comba en el parque Mi familia y yo nos gusta mucho escuchar música.

MissSpanish

cual es el adjetivo en *lucia quedo de 3era en la carrera*

Answers

Answer:

Explanation:

3era suena correcto, pero no sé la palabra porque es un typo

Answer:

Explanation : Cómo quedó? Adjetivo: 3era

Place the words in the correct order:

acompano anoche a partido al su tio

Answers

Answer:

acompañó a su tío al partido anoche

Explanation:

Acompaño a su tío anoche al partido

how do i say " hi my name is Faith. In the winter, it is cold and snowy. In the summer, it's hot and sunny. When it's hot and sunny, i swim with my friends." in Spanish, please help

Answers

Answer:

hola mi nombre es fe. En invierno hace frío y nieva. En verano, hace calor y hace sol. Cuando hace calor y hace sol, nado con mis amigos

Explanation:

hola mi nombre es fe. En invierno hace frío y nieva. En verano, hace calor y hace sol. Cuando hace calor y hace sol, nado con mis amigos I AM NOT SUPER FLUENT I just have a couple Mexican friends that have taught me a thing or two

David and Nidia are talking about their relationship. Find out what they say by
deciding which words best complete the sentences and writing them in the
spaces provided. ¡OJO! Remember to conjugate verbs when necessary and do
not repeat any words.

Answers

Answer:

Can I see the option that are available?

Explanation:

1.-Durante que gobierno se propuso la regionalización del Perú *

Answers

¿Cuál es el objetivo de la regionalizacion en el Perú?

En el Perú, la conformación de regiones o regionalización es el proceso aún en desarrollo mediante el cual se busca lograr la conformación de regiones como divisiones políticas del país, integradas para instruir Gobiernos Regionales con autonomía económica y política que permitan descentralizar la acción del Estado.

Congruente con esta ley, en 1984, el gobierno de Fernando Belaúnde envía al Congreso de la República la ley de bases de la regionalización, la que incluía, como era de esperarse, una nueva delimitación regional. Según esta propuesta, se creaban once regiones en el país.

:) espero que este bien ._.

Other Questions
ASAP PLZ HELPWhen new machines made farming easier:farmers grew lazyfewer people were needed to grow our foodfarmers stopped cooperatingmore people moved to rural areas Find the missing side length in the image below Which behavior would best describe someone who has good communication skills with customers ? a) Following up with some customers b) Talking to customers more than listening to them c) Repeating back what the customer says d) Interrupting customers frequently Helppp!!!!!Please!!!{ is question #1 is right?? }{ i need help with question #2 please }Please!!Helppp!!!!! use the particle model to explain why the water expands The weekly amount of money spent on maintenance and repairs by a company was observed, over a long period of time, to be approximately normally distributed with mean $440 and standard deviation $20. How much should be budgeted for weekly repairs and maintenance so that the probability the budgeted amount will be exceeded in a given week is only 0.1 Cch hc t vng nh nhanh v nhiu Mnh th mochi mochi ri ng l hiu qu nhng ph qu t Mnh thng hay nn v khng c nhiu ng lc hc Cn ngi ch cch hc v app All of the following provide evidence for evolution except: We depend on oil and gas for nearly 3/4 ____ our energy requirement. A.of B.about C.in D.for What Genevan Enlightenment philosopher largely influenced the French Revolution through his publications and statements such as, Man is born free, and everywhere he is in chains.?A. John LockeB. Baron de MontesquieuC. Mary WollstonecraftD. Jean- Jacques Rousseau Which pronoun changes its form least as its case changes?youtheyshe Q: EXPRESS IT IN THE FORM OF LINEAR EQUATION IN ONE VARIABLE:The ordinate of a point is thrice its abscissa. Managers make assumptions in CVP analysis. These assumptions include:__________a) constant total fixed costs. constant total variable costs. b) constant fixed cost per unit. c) constant sales volume. d) constant variable cost per unit. e) constant selling price per unit. If the graph of f(x) = x^2, how will the graph be affected if it is changed to f(x) = 3r^2? 2. Why do scientists often use thermoacidophile group of archaebacteria for research? What difference do you find between agrarian society and industrial society?make a list What did Ernest Rutherford's experiment of a beam of alpha particles aimedat a sheet of gold foil lead him to conclude?A. The theory that atoms were the building block of all matter wascorrect.B. The majority of the atom's mass and its positive charge areconcentrated in the atom's center.C. An electron has a larger mass than the alpha particles, causingthem to reflect upon collision.D. J.J. Thomson's theory of electrons suspended in a sea ofpositively charged particles was correct. which aspect of the u.s congress most reflects the constitutional valve of republicanism? where's ATP produced in a cell and how? What was one result of French rule in Vietnam?A. Existing Vietnamese leaders are allowed to maintain their leadership positions.B. All leaders were required to renounce their Vietnamese citizenship.C. Vietnamese rulers were given impressive-sounding, but meaningless, positions.D. Anyone who converted to Christianity was allowed many rights and benefits that were not given to others.